دفتر فرودگاه : 021-51005252 | دفتر مرکزی تهران : 021-88851005 شنبه تا چهارشنبه __ 8 الی 17:30
کالای تجاری

کالای تجاری

تماس با ما
با توجه به نوع فعالیت های تجار،واردکنندگان و صادرکنندگان کشورمان با کشور های اروپائی همواره حمل و نقل زمینی در بین این اقشار محبوب بوده است.هر چند در این بین روابط ایران و اتحادیه اروپا دستخوش فراز و نشیب های بسیاری بود اما این روند ادامه یافت و حتی پس از دوران پسابرجام خون تازه ای در رگ های سیستم حمل ونقل زمینی جریان پیدا کرد.

مزیت حمل و نقل زمینی در چیست؟

با توجه به نوع فعالیت های تجار،واردکنندگان و صادرکنندگان کشورمان با کشور های اروپائی همواره حمل و نقل زمینی در بین این اقشار محبوب بوده است.هر چند در این بین روابط ایران و اتحادیه اروپا دستخوش فراز و نشیب های بسیاری بود اما این روند ادامه یافت و حتی پس از دوران پسابرجام خون تازه ای در رگ های سیستم حمل ونقل زمینی جریان پیدا کرد. حمل و نقل زمینی با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه های تمام شده نسبت به حمل و نقل هوایی، مدت زمان کوتاه تر نسبت به حمل و نقل دریایی و با توجه به اینکه نیاز به ترانزیت کالا همچون حمل و نقل دریایی از گمرکی به گمرک دیگری نیست همواره مورد توجه بوده و از این امتیازات بهره برده است.

مشتریان حمل و نقل زمینی چه کسانی هستند؟

قاطبه وارد کنندگان و صادرکنندگانی که با شرکت های اروپائی کار میکنند مشتریان سرویس حمل و نقل زمینی می باشند. کسانی که به هر نحو کالاهای حجیم و سنگینی دارند که نه ارزش حمل با هواپیما را دارد و نه مدت زمان این را دارند تا به صورت دریایی حمل شود.اگر واقع بین باشیم میفهمیم که ایران کشوری رو به توسعه است ولی این توسعه نیازمند زیرساخت های وارداتی است، از این رو بیشتر پروژه های عمرانی که قصد دارند از کالاهای با کیفیت اروپائی در پروژه خود استفاده کنند از طریق شرکت های واسط و بازرگانی اقدام به واردات میکنند.پس میتوان مشتریان این گروه را شرکت های بازرگانی واسط که به صورت پروژه ای و استاک کار میکنند نام برد، که غالب مشتریان آنها شرکت های پتروشیمی،شرکت های عمرانی،شرکت ها و کارگاه های تولیدی،پروژه های عمرانی شخصی و دولتی و … می باشند.

1. کالاهای ابزار دقیق اعم از فلومتر، لول گیج، سیستم های کنترل دبی سیالات
2. سیستم های آنالیزور هوا، ترنسمیتر های فشار و هوا
3. شیر های صنعتیاعم از بال ولو،گلوب ولو، گیت ولو و سایر متعلقات مثل پوزیشنر
4. پمپ های وکیوم،سولوشن،
5. کمپرسور های اسکرو، کمپرسور های سیلندر پیستونی،کمپرسور های فشار
6. اجزا قطعات توربین های بخار،سانتری فیوژ های پزشکی، فن های صنعتی
7. لوازم آشپزخانه صنعتی اعم از فر صنعتی ،صنایع شیرینی پزی و ترولی های هواپیمائی
8. تجهیزات پزشکی مثل سیمان های ارتوپدی،ایمپلنت های پزشکی،تجهیزات اتاق عمل
9. پرشر سوئیچ های فشار بالا و پائین، فلو کامپیوتر
و تعداد زیادی از موارد گوناگون که از حوصله این بحث خارج است.

این تجهیزات معمولا از کشورهایی مانند: ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، فرانسه، هلند، بلغارستان، اتریش، دانمارک، سوئد، چک، انگلستان وارد می شود.

ما چه خدماتی در زمینه حمل و نقل زمینی به شما ارائه میدهیم؟

شرکت حمل و نقل بین المللی اطلس کارگو با بهره مندی از شرکت های کریر متعدد اروپائی توانایی ارائه سرویس از اقصی نقاط اروپا به سمت ایران را دارد. مهم نیست که شما به دنبال چه سرویسی باشید. برای هر سرویس راه حل مشخصی وجود دارد. گروه ما با توجه به شرکای تجاری معتبر ایرانی و خارجی خود در زمینه حمل و نقل زمینی توانایی ارائه سرویس های فول تراک (FTL) گروپاژ (LTL) کالاهای ترافیکی) و بسیاری از سرویس هایی که باعث میشود فروشنده از مبداء بار به شما نفروشد را ما برای شما حمل میکنیم. از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی اطلس کارگو  مشاوره بگیرید

حمل دریایی

اصلی ترین روش حمل در بازرگانی بین المل، حمل با کشتی است. حمل و نقل دریایی عبارت است از جا به جایی افراد و کالا به وسیله قایق، کشتی، و سایر شناورها از روس دریا، اقیانوس، دریاچه، کانال و رودخانه؛ اما با توجه به طولانی بودن مسیر و کند بودن کشتی ها، معمولاً جا به جایی مسافر با کشتی کمتر رواج دارد. در مقابل بیشترین حجم انتقال کالا از طریق حمل دریایی است. تخمین زده می شود بیش از 70 درصد حمل و نقل بین المللی کالا با کشتی انجام شود. با این وجود برخی از کشورها به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و عدم دسترسی به آب های آزاد نمی توانند از این روش حمل به طور مستقیم استفاده نمایند. 

با توجه به کارآمدی حمل دریایی، در سالیان اخیر زیر ساخت های مربوط به این نوع حمل به شکل گسترده ای توسعه یافته است. کشورها با گسترش زیرساخت هایی چون بنادر و حوضچه های آن، تجهیزات مربوط به بارگیری و تخلیه، حضور نهادهایی چون گمرک و نمایندگان سایر نهادهای مرتبط با امر واردات و صادرات در بنادر، این امکان را به وجود آورده اند تا کارها با سرعت و اطمینان بیشتر پیش رود و بیشترین بهره برداری را از این شیوه حمل بنمایند.

کشتی های حمل عمومی این کشتی ها قابلیت حمل انواع مختلف کالا را دارند و می توانند هم زمان چند نوع کالا را با بسته یندی های مختلف حمل نمایند و هر چند معمولاً این نوع کشتی ها ظرفیت محدود حمل تا حدود پانزده هزار تن بار را دارند، اما برخی از آن ها دارای تجهیزات خاص بارگیری و تخلیه هستند تا بتوانند انواع کالاها را حمل کنند.
کشتی های فله بر کشتی های فله بر از میانه قرن نوزدهم در حمل و نقل دریایی به کار گرفته شد و در حال حاضر حدود یک سوم ناوگان دریایی جهان را تشکیل می دهد. این نوع کشتی برای حمل کالاهای بسته بندی نشده به کار گرفته می شود. برخی از کالاها مانند غلات، ذغال سنگ، سنگ معدن، سیمان و ... به کمک کشتی های فله بر حمل می شوند.
کشتی های تانکری کشتی های تانکری مانند نفت کش ها برای حمل محصولاتی مانند نفت و مایعات پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. این کشتی ها معمولاً به دلیل استفاده از پمپ های مخصوص، از سرعت بارگیری و تخلیه بالایی برخوردار هستند.
کشتی های O_B_O این نوع کشتی ها می توانند نفت، سنگ های معدنی و کالاهای فله را حمل کنند. از آن جا که معمولاً کشتی های فله بر در مسیر بازگشت خالی هستند. برای افزایش کارایی کشتی، از این نوع شناور استفاده می شود.
کشتی های رورو این نوع کشتی برای حمل خودرو و وسایل چرخ دار استفاده می شود. همچنین برخی از کانتینرها که مستقر بر روی تریلی، اتوبوس، کامیون، وانت و ... هستند با این نوع کشتی حمل می شود. این نوع کشتی پل متحرکی دارد که در سینه با پاشنه کشتی قرار دارد تا وسیله نقلیه از طریق آن به کشتی وارد و خارج شود.
کشتی های کانتینر بر از سال 1966 که اولین کشتی مخصوص حمل کانتینر شروع به کارکرد، به طور مداوم اهمیت این نوع کشتی ها افزوده می شود. ظرفیت کشتی های کانتینریر با TEU اندازه گیری می شود. هر TEU معادل ظرفیت یک کانتینر 20 فوت است.
کشتی حمل احشام این کشتی مخصوص حمل احشام و حیوانات زنده است. این کشتی ها چندین طبقه طراحی شده و برای ورود و خروج حیوانات از سطوح شیب داری استفاده می شود.

دسته بندی حمل دریایی و زمینی
سوالات متداول

مسافران خروجی تا چه میزان کالا را می توانند همراه خود به خارج از کشور ببرند؟


مسافران خروجی اعم از اینکه ایرانی باشند یا خارجی, می توانند علاوه بر وسایل سفر و لوازم شخصی, کالاهای ایرانی به هر میزان و کالای ایرانی تا سقف مقرر در آیین نامه مسافران ورودی را همراه ببرند. مشروط بر آنکه هر دو گروه کالا جنبه تجاری پیدا نکنند. مسافران خروجی از قلمرو گمرکی به مقاصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول مقررات این ماده نیستند و در صورتی که از طریق مناطق مذکور از کشور خارج شوند, موظفند کالای همراه خود را به گمرک اظهار نمایند.

سوالات متداول