info@atlascargo.ir
021_88851005
7 — 18 : شنبه — پنج شنبه


ارسال بار به امریکا

بیشترین درخواست ارسال بار (فریت بار) از ایران به آمریکا مربوط به ایالت کالیفرنیا و بیشتر به دو شهر لس آنجلس و سانفرانسیسکو می باشد. بطور کلی ورود لوازم شخصی و اثاثیه منزل به آمریکا برای مهاجرین و مسافران به آنجا رایگان می باشد بیشتر افرادی که از ایران به آمریکا به صورت طولانی مدت مسافرت می کنند فکر می کنند نمی توانند لوازم و اثاثیه شخصی خود را به آمریکا فریت نمایند.در صورتب که این امر به راحتی توسط کادر مجرب شرکت اطلس کارگو قابل انجام است. در صورتی که اگر لوازم استفاده شده و دست دوم باشند ورود آن به آمریکا بلامانع می باشد و غیر از پرداخت مبلغی حدود 30 تا 40 دلار آمریکا جهت صدور قبض انبار پس از رسیدن بار به فرودگاه ، هزینه ی دیگری (هزینه های گمرکی ) ندارد. مسافران می توانند لوازم شخصی خود را به عنوان Used personal effects  ، Used.H.H.goods به اکثر شهرهای ایالات متحده امریکا مانند نیویورک،واشینگتن،آتلانتا،شیکاگو،لس آنجلس،سانفرانسیسکو،بوستون،تگزاس،پورتلند،سیاتل،میامی و... ارسال کنند.

ارسال مواد غذایی به آمریکا

بسیاری از مشتریان سوال می کنند که آیا می توانند مواد غذایی را با خودشان ببرند یا نه؟ در پاسخ این سوال باید گفت که هر یک از کشورهای جهان قوانین خاص گمرکی خود را دارند . ولی به طور کلی ارسال بار مواد غذایی حتی به اندازه ی کم حساسیت زا می باشد .یعنی اینکه ممکن است در ارزیابی که در گمرک و در هریک از فرودگاه ها در بازرسی محموله متوجه وجود مواد غذایی در بار شوند و مواد غذایی را دور بریزند یا مشکلاتی را برای گیرنده بار به وجود آورند.در نتیجه توصیه ما به مهاجران و مسافران محترم این است که مواد غذایی را در بین محموله باری خود نگذارید حتی به اندازه ی کم هم باشد.ولی اگر اصرار بر آن دارید که مقادیری مواد غذایی را فریت کنید توصیه ما این است که آن را در جعبه ای جداگانه بگذارید تا دسترسی به آن راحت تر باشد و دیگر نیاز نباشد که در بین دیگر کارتن های فریت بار به دنبال آن بگردید که هم زمان بر خواهد بود و ممکن است به بارهای دیگر آسیب وارد شود.

فریت بار برای اشیاء قدیمی

در برخی از موارد افراد اشیاء قدیمی که در منزل دارند را دوست دارند که در مهاجرت به آمریکا آنها را با خود ببرند (که این کار توسط شرکت های فریت بار صورت می گیرد) در نظر داشته باشید که این اشیاء قدیمی حتی اگر ارزش مادی و معنوی بالایی هم نداشته باشند برای خروج از کشور باید مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.

مراحل فریت بار به آمریکا

 مرحله اول

 دریافت بار بعد از فریت بار به ایالات متحده آمریکا

زمانی که محموله به یکی از شهرهای امریکا فریت بار می شود تا 48 ساعت بایستی از طرف گمرک مقصد ترخیص شود. در غیر این صورت بار به انبارداری تحویل می شود.اولین مرحله ترخیص از طرف گمرک است یعنی ارزیاب گمرک Custom مدارک بار را چک می کند.زمانی که بار از تهران حمل می شود اسم و فامیل وآدرس گیرنده می بایستی با مدارک گیرنده در بارنامه یکی باشد.

مرحله دوم دریافت بار بعد از فریت بار به ایالات متحده آمریکا

مرحله دوم در فریت بار به آمریکا (ارسال بار به آمریکا) مربوط به وزارت کشاورزی می باشد .ارزیاب گمرک ( USDA ) بار را مورد ارزیابی قرار می دهد که محموله ی فریت شده عاری از هرگونه آلودگی میکروبی یا حشرات موزی باشد. زمانی که می خواهید به آمریکا فریت بار نمایید اگر بسته بندی چوبی داشته باشد می بایستی این صندوقها و جعبه های چوبی ضدعفونی و سم زدایی گردد و روی جعبه ها مهر شرکت ضدعفونی کننده زده شود و فرم ضدعفونی می بایستی ضمیمه بارنامه و مدارک و AWB باشد.در غیر این صورت بار برگشت داده می شود که در اصطلاح فریت بار Reject بار نام دارد.

تابلوهای چوبی یا میز چوبی یا دکور چوبی نیاز به ضدعفونی و سم زدایی ندارند و فقط بسته بندی های چوبی آن هم بیرون این بسته ها باید ضدعفونی شوند.البته توجه داشته باشید که بسته بندی های چوبی فقط برای فریت بار هایی مثل پیانو ، میز ، صندلی و یا اشیاء بسیار شکننده استفاده می شود همچنین اگر در مورد فریت باری که تشخیص داده شود که محموله با کارتن و بدون جعبه چوبی حمل شود آسیب خواهد دید از جعبه های چوبی برای بسته بندی استفاده می شود. اما برای ظروف و کریستال جعبه چوبی لازم نیست و پاکت بندی پلاستیکی کافی خواهد بود

مرحله سوم دریافت بار بعد از ارسال بار به آمریکا 

در این مرحله از تحویل بار ارزیاب گمرکی بار ار با XRAY و در صورت لزوم با باز کردن صندوقها را مورد بازبینی قرار می دهد. در این مرحله بار مورد بازبینی قرار می گیرد تا اینکه مشخص شود که آیا واقعا این بار لوازم شخصی و یا اثاثیه منزل است یا خیر.

 نکته مهم در رابطه با فریت بار | ارسال بار

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید عطر و ادکلن، مایعات،لاکو یا سایر مواد شیمیای مانند رنگ،چسب، باتری و..در بین بار گذاشته شود این مورد بطور کلی جزء قوانین فریت بار (ارسال بار)و حمل بار هوایی است و ربطی به مقصد خاص ندارد.

مرحله نهایی دریافت بار بعد از فریت بار آمریکا

بعد از طی تمام مراحل بالا با ترخیص یا به اصطلاح Release می شود و آماده ی تحویل می گردد. و گیرنده بار باید سریعا جهت تحویل بار به گمرک فرودگاه مقصد مراجعه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در رابطه با هزینه و نرخ فریت بار به شهرهای مختلف آمریکا با کارشناسان ما در شرکت اطلس کارگو تماس حاصل فرمایید.

 

  • تهران ، خیابان فاطمی،نرسیده به ولیعصر کوچه غزالی،پلاک 10 واحد 5
  • آدرس دفتر فرودگاه : فرودگاه امام خمینی ، ترمینال کارگو